מהפכת האינטרנט שכללה הקמת כמה רשתות חברתיות יצרה מהפך מהותי באורח החיים של אנשים רבים, אשר נמצאים שעות רבות בכל יום ברשתות החברתיות וזאת כדי לדעת מה חדש ומה קורה בתחומים שמעניינים אותם.
החשיבות הרבה של הרשתות החברתיות
הרשתות החברתיות הן גורם דומיננטי ביותר בכל מה שקורה בתחומים רבים בישראל ובחו"ל. התהודה הרבה שזוכה כל מידע שמפורסם ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק, היא זו שיוצרת חשיפה מכרעת לכל מי שגולש ברשתות הללו וקורא את המידע.
אנשי הפרסום שהבינו מהר מאד שמדובר בגורם המשפיע ביותר בכל קבוצות הגילאים, החליטו להעניק משקל רב לנושא פרסום ושיווק רשת חברתית חדשה. המטרה שלהם היא להגיע לקהל יעד איכותי שיבצע פעולות שונות, לאחר שיצטרף אל הרשת החברתית החדשה שהוקמה.
פרסומים ברשתות השונות
הגורם המשפיע ביותר לדוגמה על בני הנוער ועל הצעירים הוא רשת האינסטגרם. הם עוקבים אחר המידע שמפרסמים מפורסמים שונים, כך הם רואים גם פרסומות ממומנות אשר מקדם אותם אדם. זוהי דרך עקיפה להגיע למטרה באמצעות פרסום ושיווק.
לכן כאשר אנשי הפרסום מעוניינים לבצע פרסום ושיווק רשת חברתית חדשה, הם פועלים בדרכים רבות שמקצתן הן חדשניות, אך הוכיחו כבר בעבר כי התוצאות אינן מאחרות להגיע.
תכנון אסטרטגי של רשת חברתית חדשה
בסיעור מוחות של צוות פרסום ושיווק רשת חברתית חדשה בשילוב התוכנית שיווקית בתוך התוכנית עסקית של המיזם, נקבע קו החשיבה של הרשת החדשה. בשלב הראשון יבוצע בה פרסום וקידום בגוגל וזאת כדי ליצור הפניה של הלקוחות הפוטנציאלים לרשת החדשה. חשוב שיכירו אותה ואת היתרונות שלה מול הרשתות שמוכרות להם. בנוסף לכך יבצעו פרסום בפייסבוק וזאת לאור הכמות הגדולה של האנשים שיש להם חשבון בפייסבוק. כאשר כל אחד מהם יראה את המידע החדש, הדבר יסקרן אותו ולכן הוא ינסה להתחבר לרשת החברתית החדשה ויישאר בה.
סרטוני הטיק טוק הם ממגנטים ואין אחד שיראה את הסרטונים הללו ולא יראה אותם מתחילתם ועד סופם. כך גם הקהל הזה ינותב לטובת הרשת החברתית החדשה, שתגדיל כך את כמות חבריה.