קידום אתרים בחו"ל הוא תחום מורכב הרבה יותר מאשר קידום אתרים בישראל. מי שמעוניין לבצע זאת נעזר באנשי מקצוע מהשורה הראשונה שהם מומחים בתחום זה.
ההבדל בין אתרים בחו"ל לעומת אתרים בישראל
כל אתר בחו"ל בהתאם לשפה שלו מאפשר חשיפה לכמות עצומה הרבה יותר של קהלים, לכן יש להתאים את האתר לחשיפה, למאפיינים של כל סוג קהל בהתאם לשפה שלו ולתחרות הרבה בין האתרים המגוונים שעוסקים בתחום העיסוק בחו"ל.
מדובר בסדרי גודל עצומים של קהלים לעומת כמות התושבים בארץ ורק לאחר שמקבלים כמות גדולה מאד של פניות מבינים את ההבדל התהומי עם החשיפה לחו"ל.
היערכות לקידום אתרים בחו"ל
מדובר במהלך שיש להיערך אליו מבחינה מקצועית כדי שהמהלך יהיה מוצלח כמו לדוגמה:
- בניית אתר אינטרנט ייעודי בשפה הרצויה.
- רכישת דומיין ותת דומיין עבור כל אחת מהמדינות הרלוונטיות.
- רכישת שירותי אחסון בכל מדינה.
- ביצוע קידום אורגני שמשתנה בהתאם לשינויים של האלגוריתם.
חשיפה לקהלים וההשלכות של מהלך זה
העבודה מול לקוחות פוטנציאליים בכל העולם, מצריכה היערכות לוגיסטית הכוללת העברת משלוחים צוות ישראלי שעובד מול הלקוחות בשפתם, עלויות של פרסום וקידום ועוד. לפני הפריצה לחו"ל יש לוודא שהמערך האנושי והלוגיסטי ערוכים לכך. פריצה ללא היערכות עלולה לגרום לכישלון ולכן עדיף לבצע את כל ההכנות הנדרשות ורק לאחר מכן ליצור חשיפה לכל הקהלים החדשים.
מנוע חיפוש גוגל
ברוב המדינות בעולם מנוע החיפוש הנרחב והפופולרי ביותר הוא זה של גוגל. אך יש מדינות שבהן הוא לא פעיל כמו סין ורוסיה ולכן יש ליצור חשיפה במנועים שלהם כדי לזכות גם בנתח מקהל פוטנציאלי זה.
הגנת הפרטיות – GDPR
רגולציית GDPR (תקנות הגנת הפרטיות אבטחת מידע), החלה לפעול במאי 2018 ומטרתה היא ליצור הוראות ביצוע מחייבות על גופים שנוהגים לבצע איסוף של מידע אישי על אזרחי האיחוד האירופי וגם על אלו שמעבדים מידע זה בכל הקשור לאבטחת מידע ולפרטיות. מדובר בכל מידע אישי כמו ת.ז., פרטי מייל, טלפון, מיקום, גנטיקה, IP ועוד. המטרה היא לעצור את החדירה לפרטיות של הציבור, על ידי אוספי ומעבדי המידע.