לתוכנית שיווקית לקידום אתרים יש תפקיד מרכזי בהצלחתו של כל עסק, כיוון שהוא זה שמוביל טראפיק ודבר זה מוביל ליצירת לידים, עסקאות הכנסות ורווחים.
קידום האתר – המטרה הראשית בתוכנית השיווקית
לאור חשיבותו הרבה של האתר, קיימת מגמה לבצע פעולות שונות כדי לקדם אותו כך שיעלה בדירוג של מנוע החיפוש ויוצב במיקום הראשון, או באחד מהמקומות הראשונים. אנשי המקצוע אשר מלווים את העסק מבצעים סיעור מוחות מעמיק כדי לתהות על קנקנו של העסק, דפוסי העבודה שלו, פלחי השוק שמעוניינים במוצר שלו ועוד.
על פי המידע הרוחבי על ההתנהלות העסקית, מציעים יועצי השיווק את האסטרטגיה המתאימה ביותר כדי לקבל תוצאות אפקטיביות. תוכנית שיווקית לקידום אתר מקבלת ביטוי בתוכנית העסקית של העסק אשר בנויה מרבדים רבים של הפעולות השיווקיות שיבוצעו בפועל בערוצים השונים של הדיגיטל. כמו פרסום בגוגל, פרסום ברשתות החברתיות, מסע פרסום וקידום ממומן.
ניהול מהלכים שיווקיים בקידום האתר
כיוון שמדובר בפעולות רחבות היקף ולכן יבוצע מחקר שוק על אפיקי המכירה של מוצר זה, העלויות הנלוות שלו, האסטרטגיה השיווקית של המתחרים ורמת ההצלחה או חוסר ההצלחה שלהם. זאת כדי לא לבצע שגיאות, אלא לקבוע תוכנית שיווקית לקידום אתר שהיא מוצלחת ותניב תוצאות חיוביות.
כדי להגיע ליעדים, מחליטים בדרך כלל על ביצוע של כמה פעולות על פי תוכנית שיווקית לקידום אתר. קיימת סינרגיה בין כל השלוחות הללו כדי ליצור שפה אחידה ולהגיע לקבוצות גדולות ככל האפשר של ציבור שתחום זה מעניין אותו.
כל המהלכים הללו נרשמים בתוכנית העסקית ועל פיהם בונים צפי של כמות העובדים, הספקים והפרילנסים שיטפלו בכך. מצד אחד יירשמו העלויות של כל הצוותים הללו כדי שהחברה תהיה ערוכה לכך מבחינה תקציבית ומצד שני יירשם צפי ההכנסות בעקבות המהלכים הללו, אשר יוביל לשיפור של תזרים המזומנים בחודשים הקרובים.
תוצאות של קידום האתר
כאשר מיקומו של האתר מורם בצורה משמעותית, כמות הכניסות של הציבור לאתר עולה באופן מטאורי (ראו: קידום אתרים אורגני SEO). על פי הנתונים אפשר למדוד בדיוק כמה זמן הגולשים שהו באתר ואם ביצעו גם עסקאות ובאילו סכומים כספיים.